zondag 28 augustus 2011

let the sun shine'


Ik had het vandaag met vriendinnen over wat ze dit weekend hadden gedaan,
vriendin H. vertelde over de date met haar crush, van hoe ze elkaar ontmoetten tot hoe ze bij hem romantisch voor op zijn fietsstang zat.
Ikzelf vertelde over mijn oersaaie verjaardag van mijn opa. – voor opa als u dit leest, sorry maar die chogelaar ofzo is gewoon niet echt een ‘like’ voor teengirls. Voortaan een dancecrew met lekkere boys? -
En toen kwam vriendin M aan de beurt;
Ik heb dit weekend heerlijk lopen bloggen, tekenen, gechilld, en jaa nu komt het, gebakken in de zon.
Ik werpte even een blik op haar oh-zo-bruine-armen, daarna op haar oh-zo-bruine-benen, en tot slot op haar oh-zo-bruine-hals&gezicht.
Bruin, oh wat was ze bruin.
Ze is van zichzelf niet getint ofzo, nee gewoon een oerhollandse meid –alleen dan wel eentje met bruin haar - .
ik keek haar aan en dacht; oeeef, ik wou dat ik zo bruin kon worden.
de jaloezie steeg in mij op.
het had nog niet zijn toppunt bereikt, maar het was er bijna.
stikken in de jaloezie, dat was het nou net weer niet. want ja, je gunt het je vriendin toch wel.
Even legden we zoals iedereen wel doet, onze armen naast elkaar om te vergelijken.
- wit/rood met sproeten vs. bruin. -
conclusie: ik moet bruin worden!
ik ben het zo ondertussen wel zat dat ik altijd de witste ben, of de roodste, het is maar hoe je het bekijkt.
Maar dat komt natuurlijk ook door mijn sproeten, ook al worden het wel ‘kusjes van de zon’ genoemd, toch ben ik er niet blij mee.
Maar je moet het natuurlijk ook van een andere kant bekijken, zonder sproeten was ik al helemaal een bleekscheetje dus ik mag blij wezen dat ik ze heb.

Dit jaar ga ik gewoon veel in de zon zitten, maar dan wel met mate.
niks geen verbrandde rug, benen of schouders dit jaar.
Nee, ik ga bruin worden.
En ookal zal ik nooit zo bruin worden als vriendin M,
Bruin zal ik worden, en zeg nou zelf, zie je mij al lopen met zo’n Obama-bruine kleur?

Much love'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten