zondag 28 augustus 2011

Miss Barbie


Ben jij ooit een echte barbie tegen het lijf gelopen?
Nee, dan bedoel ik niet zo’n te-ge-make-up-ed (de streepjes ertussen voor ons uitspraakvermogen) persoon, met platinablond haar en de bijnaam ‘barbie’ uit de oh-oh-serie.
Met een echte barbie bedoel ik;
zo’n meisje met het perfecte huidje – zodat ze niet iedere ochtend met foundation moet kliederen - , bij wie het haar aaáltijd in model zit, met veel talenten ( je hebt barbie als popster, kapper, model, kledingontwerper, rockchick, hondentrainster, nanny, ballerina of zelfs prinses! ), ook heeft ze de perfecte boyfriend; mr. Ken, ze heeft hordes vol vrienden , maakt nooit fouten, is aardig tegen iedereen, heeft nooit stress, woont in een prachtige villa, en scoort goed op school. Kortom, ze is een perfect meisje met een perfect leventje, een dochter waar elke ouder van droomt.

Toen ik een jaar of 6 was, was ik echt barbie verslaafd.

Ze was een soort voorbeeld voor mij.
Iedere keer als ik me down voelde dan dacht ik aan barbie, zij was wel perfect.
Dan rende ik naar boven, en pakte haar en nog een andere barbie uit mijn barbie-kist.
Let the game begin..
‘Je pikt Ken van me in!’ * bitchslap *
‘ Niet, ik had hem eerder dan jou!’ * bitchslapterug*
Ken is van mij!’ * schop tegen het hoofd*
‘Neee, ken is van mij! ‘ *schop tegen de schenen*
En zo ging dat even door totdat het hoofd van een van de barbie’s eraf lag.
De wedstrijd was gewonnen.
En ik, ik voelde me weer een stukje vrolijker, miss barbie was verslagen, ze leidde geen perfect leventje meer, en ik had door dat het leven niet alleen maar perfect kon zijn.

Maar even terug op de vraag die ik had gesteld; Ben jij ooit een echte barbie tegen het lijf gelopen?
Ik weet zeker dat je antwoord; ‘nee.’ is.
Want deze Miss Barbie, - of Miss perfect, hoe ze ook wel genoemd word - bestaat niet!
Je kan niet het perfecte leventje lijden, er goed uitzien, goed scoren in je hobby’s en school.
Niemand kan dat zonder te stressen.
En die miss perfect die je in die reclames ziet, die bestaat niet.
probeer dus niet om zoals haar te worden.
Want je wilt toch ook weer niet door het leven gaan als fake&irritant?
Bye miss Barbie, Hello miss real.

liefs’


Geen opmerkingen:

Een reactie posten