zondag 28 augustus 2011

profielkeuze


terug van school, ik plof neer op de bank, pak een glas cola en zo’n very delicious koekje met chocolade’ mmmm.
genieten is dat, je zou me best verslaafd kunnen noemen, verslaafd aan koekjes.
Alhoewel, de laatste tijd ben ik meer verslaafd geworden aan appels, kiwi’s en al het andere fruit dat wij in huis hebben, mijn moeder koopt dan ook iedere week een hele krat vol met appels.
Een stuk gezonder is het ook, maar het gaat vervelen.
Vandaar dat ik nu weer koekjesverslaafd ben geworden.

'Net een echte verslaving; je begint - je stopt - je krijgt verlangen - je begint weer, en zo doe je dat allemaal met gemak nog een paar keer overnieuw.'

maar waar ik het eigenlijk over wou hebben in dit blog, is over de mysterieuze brief die op tafel ligt.
Toen ik namelijk neerplofte op de bank, een glas cola en een koekje (lees = minimaal twee) had gepakt, viel mijn blik op een brief die op de voortafel lag, een brief met een logo van mijn school, en met mijn naam erop!
Wat heb ik nou weer fout gedaan?
Ik pak de brief, scheur hem open op mijn fantastische manier -waardoor ik wel gelijk de hele brief door midden scheur -
ik pak de brief eruit en er staat;

'Zwolle, 13 mei 2011.'

- waarschijnlijk ligt die brief hier dus al precies een week, en heb ik het gewoon nog helemaal niet doorgehad. -
ik lees verder;

'betreft: controle profielkeuze.'

mijn handen beginnen te trillen, en ik snak naar adem. Ik lees niet verder, want dit zegt al genoeg.
profielkeuze..
wat een vreselijk woord vind ik het.
Ik weet nog geeneens wat ik wil worden, wel ongeveer welke richting, maar dat weet ik ook nog niet helemaal zeker. hoe zou ik dan moeten weten welke vakken ik in mijn pakket moet hebben?
het enige dat zeker ik zeker weet is dat ik Cultuur&Maatschappij ga kiezen.
Nog steeds helemaal in paniek begin ik verder te lezen;

'blablablaaa, deze kan uiterlijk woensdag 1 juni a.s. worden ingeleverd!'

Weer ben ik in shock, dan al? Pfoee, het gaat me allemaal veel te snel.
maar ik stel mezelf gerust, ik ga volgende week gewoon een afspraak maken met mijn –opzich best knappe - decaan.
En dan hoop ik een profielkeuze hebben gemaakt voor 1 juni, dat gaat vast wel lukken.

Maar alsnog vind ik de tijd erg snel gaan.
ik weet nog wel hoe ik als brugger zijnde mijn eerste schooldag beleefde,
en het jaar vol plezier tegemoet ging.
Dat was de tijd toen ik nog cijfers haalde boven de 7, en geen tekorten had,
dat is het enige wat ik mis aan die tijd, je had geen zorgen, omdat je toch wel overging.
En nu zit ik alweer in het derde jaar..
Tja, de tijd gaat snel, voor ik het weet studeer ik al aan een of andere journalistiek, mode of kunst academie.
Ik kan er nu alleen nog maar over dromen’

Ook ga ik me er nu nog geen zorgen over maken, en stop ik mijn koekjes in mn mond en drink ik mijn glas cola op. en dat ook nog eens met het vooruitzicht morgen niet naar school te hoeven,
want het is; weekend!

enjoy your weekend'
Lots of lovee' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten