zondag 28 augustus 2011

spiegeltje, spiegeltje aan de wand.


Op een maandag ochtend wakker worden met het gevoel of je de hele nacht hebt gefeest tot je er letterlijk bij neerviel, zo’n gevoel heeft iedereen wel eens.
Een weekend is er toch om uit te rusten? Het enige wat we dus niet doen in het weekend is natuurlijk;
inderdaad, uitrusten.
Laatst had ik dus ook zo’n dag.
Ik stap mijn bed uit en mijd alle spiegels in mijn kamer. Loop naar de badkamer, en ook daar ontloop ik de spiegel, ik ben veel te bang voor wat ik daar aan zal treffen:
een ontploft kapsel, wallen die tot op de grond reiken, en mijn huid met make-up resten, die ik waarschijnlijk de vorige avond was vergeten eraf te halen.
nee, in de spiegel kijken doe ik liever een andere keer.
De koude douche op mijn huid brengt wat verfrissing.
Aah, fijn, na de douche kan je je haar weer in model brengen.
Ik pak mijn garnier oogroller en loop naar beneden.
tas inpakken, broodjes smeren & ontbijten.
Ik werp mijn blik op de magnetronklok; oeps, wil ik die bus nog halen, dan moet ik al over 5 minuten weg.
tanden poetsen, naar de wc gaan, foundation op mijn gezicht smeren, poedertje erover heen, eyeliner op - fijn, uitgeschoten! - , wimpers krullen & mascara eroverheen.
En ja hoor, ik had alweer mijn deadline van 5minuten gehaald.
Ik scheurde op mijn fiets door de straten van Emmeloord, op naar het busstation.

Toen ik rond 10 voor 8 in de bus zat, was ik toch wel benieuwd of mijn haar nog wel goed zat na mijn heftige fietsrit. want ja, als je haar maar goed zit.
ik pak mijn mobiel – toetst; *#0*# - toetst; 5
en ja hoor, daar zag ik heel vaag op mijn mobiel mijzelf starende in de camera.
alhoewel mijn camera niet echt duidelijk is, leek mijn haar wel oke.
Op school zal ik het wel even restylen.

Aangekomen in de wc op school, werp ik een blik in de spiegel:

- Is het een giraffe? Is het een geel/oranje met bruin & wit gevlekte kever? nee dat is het niet, ik ben het zelf die je in de spiegel ziet. -

Ik zal die gedachte even uitleggen:
Mijn foundation was niet goed uitgesmeerd, oftewel, het was er gewoon opgekwakt.
En door de poeder werd het kleur verschil extra duidelijk, en was ik dus bruin/oranje met wit gevlekt. zeer fijn.

En morgen is er weer een maandag.
Gelukkig ben ik morgen vrij, maar anders, dan wist ik het wel;
extra vroeg naar bed + extra vroeg eruit = geen wallen, tijd om te douchen, tijd voor makeup = niet op school komen met het gevoel alsof je een giraffe bent.

Natuurlijk ben ik dit volgende week maandag allang weer vergeten, en kom ik waarschijnlijk als een giraffe op school aan,
ik haat maandagen.

XOXO'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten